גפני נגד 'הבית היהודי': "רוצים להישאר עם כל הכסף שהם לקחו מאיתנו"

    ישראל פריי 4 Comment on גפני נגד 'הבית היהודי': "רוצים להישאר עם כל הכסף שהם לקחו מאיתנו"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חילוקי הדעות האידיאולוגיים בין הציונות הדתית ליהדות החרדית, מקבלים ביטויים חריפים מפעם לפעם בדבריו של חבר הכנסת משה גפני. איש "דגל התורה" אינו מהסס לתקוף חזיתית ופומבית את הציונות הדתית ונציגיהם, כשגם השהות המשותפת בקואליציה, אינה מכהה את חריפות שבט לשונו המושחזת.

    בכנס שנערך אמש בבנייני האומה בירושלים, על ידי 'קרן התורה' שעל ידי הקהילה החרדית ברמות א', נשא גפני נאום ארוך, בו תקף את "הבית היהודי" בחריפות. "בחודשים הקרובים היו אמורים לחלק לבחורי הישיבות צווי גיוס לצבא, לא שהיו מצליחים לגרום למישהו לעזוב, אבל האנדרלמוסיה שזה היה יוצר – זה נמנע". אמר גפני.

    "אני רוצה שתדעו כי אין בעל הנס מכיר בניסו. היה צריך ועלול היה להיות בעוד כמה חודשים שבני התורה יקבלו צווי גיוס. לא שמישהו היה מתגייס, לא שמישהו היה עוזב את התורה – חס וחלילה, לא היה קורה דבר כזה, אבל האנדרלמוסיה שזה היה גורם. הנושא שהיה צריך אולי להסתתר, אני לא בטוח שהערב הזה היה יכול להתקיים".

    גפני ירד למספרים ולסכומים, בניסיונו לתאר את התקציבים שסידרו לעצמם "הבית היהודי" בממשלה הקודמת, לעומת הקיצוץ לחרדים. "ראיתי ניירות שהיו אמורים להוריד את תקציב הישיבות ל-70 שקל לשנה עבור תלמיד, שזה לא דבר של מה בכך. שלא נדבר על הבטחת הכנסה לאברכים שהפסיקו את כל זה, והחזרנו בחזרה. החזרנו את הבטחת הכנסה, החזרנו את תקציב הישיבות, ואני חייב לומר לכם היה לי היום ישיבה וישבנו על הנושא הזה. בממשלה הקודמת קיצצו בתקציב הישיבות באופן נורא ואיום, ותכננו השנה לקצץ עוד רבע".

    "בציונות הדתית לא נפגעו. פשוט הגדילו את התעריף שלהם – לנו הורידו ל-240 שקל לנקודה, ולהם העלו 1548 שקל. הם היו שותפים יחד עם לפיד, ועכשיו כשהכול חוזר חזרה, תחזרו גם אתם לאותו מקום שהייתם ב-2012. אך הם רוצים להישאר עם כל הכסף הזה שהם לקחו מאיתנו, ואותו דבר במשרד החינוך". האזינו:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בס"ד

      הרב גפני מתמקד בזירה הנוחה לו כעת ומתעלם במופגן מהבעיה הכאובה והמדממת המאיימת ביותר כיום על הציבוריות החרדית!
      גפני באופן עקבי לא מתבטא בפומבי ובודאי שלא כנגד שר החינוך מהבית היהודי
      על הקיצוצים בתלמודי התורה, על ההתעמרויות של פקידי משרד החינוך, חשבות משרד האוצר, משרד הכלכלה ועוד גופים ממשלתיים כנגד כל מה שזז בחינוך החרדי, החל בחינוך העצמאי,המשך בשאר המוכש"ר,בחיידרים בסמינרים ובמה לא?
      גפני יחד עם חבריו מתנהגים כחרשים ולא מטים אוזן כראוי לקול הזעקה ולא נרתעים מקול הפעמונים ואותות האזהרה של המוסדות החרדים הזועקים להצלה!
      מוסדות החינוך בסכנה ויחד עמם כל צוותי ההוראה בשדה החינוך, גננות,מורות, ומלמדים שלאט לאט מתחסל התשתית הקיומית המאפשרת העסקתם!
      להלן ציטוט מכותרת חבר סיעתו מאתמול, למקרא ראשית הדברים חשנו מעופלי חושים כי הנה מגיעה מזיגת מים קרים על נפש עיפה, אך אוי ויי שימת לב מדוקדקת גילתה את הארוניה,
      הנה הדברים:
      " יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה: "הקיצוץ בתקציב הגנים מאיים על המשך קיומם"

      "ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קיימה דיון דחוף בנוגע לקיומם של הגנים בעקבות קיצוץ…"
      סליחה, תיקון טעות, כלומר… הכל נכון, אבל צריך לדייק פספסנו כמה מילים:

      " יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה: "הקיצוץ בתקציב הגנים המחקריים מאיים על המשך קיומם"
      בהמשך הידיעה מתריע הרב מקלב ש"מדובר בתקציב לא גדול במיוחד אך עבור הגנים מדובר בקיצוץ משמעותי שמהווה איום קיומי על המשך תפקודם מה שמשליך גם על הפן המחקרי וגם(…?) – על הפן החינוכי(!!!)."
      אין לנו תלונה על כך חבר יהדות התורה שמונה לאחר שמונה בוועדה בכנסת ימלא את תחום אחריותו למנוע נזק לאזרחים (איננו בקיאים בנושא)
      אבל טענתנו שמילים אלו יכולים להישמע ולהתבטא היטב וברהיטות בוועדה בכנסת. ומשום מה מילים אלו לא נשמעים בבירור לגבי גנים בהם לומדים ומתחנכים תינוקות של בית רבן שעל הבל פיותיהם העולם עומד!
      מילים אלו לא נשמעים לגבי הסכנה הקיומית בהם נמצאים מוסדות חינוך חרדיים בהם לומדים ומתחנכים בדרך ישראל סבא ובהם מתפרנסים אלפים רבים של ציבור היראים ובני משפחותיהם!
      במקום זאת נשמעים מילים מצד גפני נגד מנהלי המוסדות בעניין כביכול קיפוח פרנסתם של העובדות העשוקות, ובתוספת ביקורת נגד מנהלי המוסדות "מי אמר לכם לשמוע למפקחים של משרד החינוך?"
      במצב שכזה בו מנהלי המוסדות הנמצאים במעמד כה נחות ומוחלש, צריך להיות מלאך כדי שיהיה כח ופה להשיב בגו זקוף "אינני מסכים" לדרישות הפיקוח אשר מיופים בכח משרד החינוך ונוהגים בשררה כאדוני הארץ.

      והנה לסיום דברי הרב מקלב עם חתימת הדיון בוועדה הנכבדה:
      "ועדת המדע והטכנולוגיה רואה חשיבות רבה בחיזוק פעילות הגנים, שכן הקיצוץ הוא נושא קיומי עבור הגנים ופגיעה קשה ואין בו כל הגיון,אנו קוראים לממשלה,לשר האוצר… למלא את החסר ולבטל את הקיצוץ – שכן בהיעדר החלטה אחרת כבר לא יהיה לצערנו מה לתקן".
      למה הרב מקלב ויו"ר וועדת הכספים לא משמיעים בדיוק את המילים האלו בהקשר לגנים החרדיים(שלפי דו"ח מישו"ר חשבות ובג"צ שמתנהל בעניין אינם יכולים להתקיים מול התקצוב החלקי ודרישות משרדי הממשלה) ובהמשך בהתאמה לכלל מוסדות החרדיים?
      בלית ברירה לא נותר למנהלי המוסדות אלא לשלב הילוך ולהתקדם לצעדי מחאה שישמעו היטב בע"ה בהמשך!

    2. 3

      מה המשוגע שכתב את הטקסט הארוך המשונה והחסר טעם בשם מנהלי המוסדות

    3. 2

      נו, בטח מה חשבתם הם מפחדים לפתוח את התיבת פנדורה הזו!

      אגב, ההתראה שלכם מוסדות על סף קריסה לא מדוייקת לגמרי,
      אני מכיר אישית תלמוד תורה באלעד שנסגר ונמכר בגלל שמשרד החינוך תקע לו תקציבים במשך שנה! אחר כך באו משרד הכלכלה קנסו אותם על פיגור בתשלומים בחצי מליון ש"ח טבין ותקילין שעברו לאוצר המדינה, התלמוד תורה נסגר במקום, כך שהסיפור הזה כבר קרה,
      יש עוד מוסד ידוע גם באלעד שהפך לממ"ח בדיוק בגלל אותו סיפור!

    4. 1

      למגיב מס' 2
      גפני מגיב הרבה יותר ארוך כדי להגן על המדיניות המוזרה שלו ביתד נאמן
      אלא שמסדרים לו את זה בראיון עם שירות VIP
      וזה בסדר, כל עוד שזה לא בא לחפות על אי העשיה בדברים הבוערים
      תכל'ס, מחכים לגפני מלפני כמה שנים שיותר דאג לבעיות פנים חרדים